برای عضویت در سایت نیاز به ثبت نام ندارید! کافیست در یکی از سرویسهای گوگل، فیسبوک یا یاهو عضو باشید و از گزینه ورود استفاده کنید. این روش در بسیاری از سایتهای بزرگ استفاده می‌گردد و شما را از بیادسپاری یک نام کاربری و رمز عبور دیگر بی‌نیاز می‌کند. این کار از طریق پروتکول امن OAUTH2 صورت می‌پذیرد. برای اطلاعات بیشتر، صفحه مربوطه در ویکی‌پدیا را بخوانید.

درآمد ۹۰ میلیاردی سازمان لیگ و فدراسیون

یکشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۱، ساعت ۱۲:۱۳ — مشرق

اسپانسرینگ، درگاهی در ورزش و فوتبال است که از طریق آن می‌توان درآمدزایی بسیاری انجام داد. موضوعی که در ورزش ما گاهی با محدودیت‌های قانونی و گاهی هم با بی توجهی همراه است. گویا این مساله در میان روزمرگی‌ها و مشکلاتی که فوتبال ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند بیش از پیش به فراموشی سپرده شده است.

به نقل از ایسنا، در زمان فدراسیون محمد دادگان نام "شرکت نفت ایرانول" به عنوان حامی تیم ملی روی پیراهن ملی‌پوشان ثبت شد تا فدراسیون بتواند با این کار بخشی از هزینه‌های خود را از این طریق تامین کند اما پس از اینکه علی کفاشیان در سال ۸۷ سکان هدایت فوتبال ایران را بر عهده گرفت، گویا این مساله به طور کامل در میان گیر و دار صعود تیم ملی به جام جهانی، برگزار شدن یا نشدن جام حذفی و مواردی از این دست به فراموشی سپرده شده و فدراسیونی‌ها کاری به آن ندارند.

در دور اول ریاست علی کفاشیان در فدراسوین فوتبال، محمد درخشان به عنوان مسئول کمیته بازاریابی فعالیت می‌کرد. او که از سال‌های قبل هم سابقه کار با کفاشیان را داشت نتوانست کار چندان مثبتی انجام دهد و تمام فعالیت‌ کمیته بازاریابی در زمان درخشان به مذاکره با شرکت‌هایی ختم شد که البته به نتیجه‌ نهایی هم نرسید. در نهایت علی کفاشیان در ۲۸ فروردین ۹۱ با استعفای درخشان موافقت کرد تا همکاری او با فدراسیون فوتبال به پایان برسد و خود کفاشیان ریاست کمیته بازاریابی را به دست بگیرد و مستقیما وارد عمل شود. اما در طول مدتی که از ریاست کفاشیان بر کمیته بازاریابی می‌گذرد هم اتفاق خاصی نیفتاد و تمام فعالیت این کمیته به ثبت قرارداد با شرکت "آل‌اشپورت" خلاصه شد. قراردادی که بر اساس آن برای تهیه البسه تیم ملی پولی به شرکت مقابل پرداخت نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان قراردادی که بر اساس آن برای البسه پولی پرداخت نمی‌شود را گامی مثبت در روند کاری کمیته بازاریابی دانست چرا که با این قرارداد هیچ منبع مالی جدیدی برای حمایت از تیم ملی ایجاد نشده است و صرفا پول خرید چند دست لباس صرفه جویی شده است!

در کنار علی کفاشیان، عباس ترابیان، مهدی محمدنبی و حسن غفاری وارد کمیته بازاریابی شدند تا تلاش کنند که این کمیته فعال‌تر از گذشته کار را پیش ببرد.

فدراسیون فوتبال تلاشش را می‌کند اما مشکلاتی هم وجود دارد

عباس ترابیان درباره نحوه فعالیت‌های این کمیته به ایسنا می‌گوید: برای بستن قرارداد در کمیته بازاریابی فدراسیون بحث و گفت‌وگو می‌شود و پس از اینکه این پیشنهادها به مصوبه تبدیل شود، علی کفاشیان با شرکت مقابل قرارداد را امضا می‌کند و درباره آل‌اشپورت هم همین اتفاق افتاد.

او درباره اینکه چرا کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال تاکنون نتوانسته است از طریق اسپانسر و تبلیغات در درآمدزایی عملکرد موفقی داشته باشد گفت: اصولا فدراسیون باید آزادی عمل داشته باشد تا بتواند از بخش‌هایی مانند حق پخش تلویزیونی و تبلیغات استفاده کند. متاسفانه فوتبال ما از نظر مارکتینگ در شرایط غیر قابل قبولی به سر می‌برد. از همین رو هنوز فدراسیون نتوانسته به شکل صددرصد حق پخش تلویزیونی خود را بگیرد. ضمن اینکه در بخش تبلیغات هم دچار مشکل هستیم. حتی چند وقت پیش یکی از شرکت‌ها خود را قبل از بازی به عنوان حامی اول فوتبال معرفی کرد در حالی که قراردادی با ما نداشت.

ترابیان به نقش دولت هم اشاره می‌کند و می‌گوید: دولت باید به فوتبال کمک کند اما همان بخشی که در بودجه هم دیده شده است، به هیچ طریقی در اختیار فدراسیون قرار نمی‌گیرد. فدراسیون فوتبال تلاش خود را می‌کند اما به هر حال این مشکلات هم پیش پای ما وجود دارد.

درآمد ۹۰میلیاردی سازمان لیگ در فدراسیون بی پول!

صحبت‌ها و گلایه‌های عباس ترابیان در حالی مطرح می‌شود که سازمان لیگ به عنوان بخشی از این فدراسیون در سال‌های گذشته توانسته برای خودش درآمدزایی داشته باشد. در حال حاضر تمام تبلیغات سازمان لیگ به یک شرکت تبلیغاتی سپرده شده و این شرکت مسوولیت جذب اسپانسر را بر عهده دارد و طبق قراردادی که منعقد شده در طول سه سال مبلغ ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سازمان لیگ پرداخت می‌شود. این قرارداد سال دوم خود را سپری می‌کند و یک فصل دیگر هم اعتبار دارد.

سازمان لیگ به دلیل برگزاری فصل گذشته با نام " لیگ برتر خلیج فارس، جام ایرانسل" توانست مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در آمد داشته باشد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان هم به عنوان هزینه جام و مدال از شرکت ایرانسل دریافت کرده است. میزان درآمد سازمان لیگ از تبلیغات نشست‌های خبری در نیم فصل دوم فصل گذشته هم به مبلغ ۳۵۰ میلیون رسید. همچنین سازمان لیگ در فصل جاری با حدود ۱۸ اسپانسر همکاری می‌کند و از برند آنها در مراسم مختلف خود بهره می‌برد.
***
درست است که در مسائلی مانند فوتبال نتوانسته در برخی زمینه‌ها مانند پخش تلویزیونی حق و حقوق خود را به طور تمام و کمال دریافت کند، اما این مساله دلیلی نمی‌شود که بخواهیم کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال را مبری از هر گونه کم کاری بدانیم. با نگاهی به سایت فدراسیون و لینک کمیته بازاریابی هم می‌توان به این مساله پی برد. به هر حال این کمیته وظیفه دارد تا منابع مالی جدیدی را ایجاد کند و یکی از آنها هم می‌تواند اسپانسر تیم‌های ملی باشد. از طرفی وقتی کمیته‌ی مسابقات به عنوان زیر مجموعه فدراسیون می‌تواند برای خود در آمدزایی کند پس مجموعه بزرگتر آن هم می‌تواند به منابع جدیدی دسترسی داشته باشد.

خبرهای تصویری

بعدی قبلی

تمام حقوق برای سایت فوتبال . آی آر محفوظ است . هر گونه نقل مطلب و خبر از سایت با ذکر منبع مجاز است | 1391