برای عضویت در سایت نیاز به ثبت نام ندارید! کافیست در یکی از سرویسهای گوگل، فیسبوک یا یاهو عضو باشید و از گزینه ورود استفاده کنید. این روش در بسیاری از سایتهای بزرگ استفاده می‌گردد و شما را از بیادسپاری یک نام کاربری و رمز عبور دیگر بی‌نیاز می‌کند. این کار از طریق پروتکول امن OAUTH2 صورت می‌پذیرد. برای اطلاعات بیشتر، صفحه مربوطه در ویکی‌پدیا را بخوانید.

ترابیان: سوءاستفاده صدا و سیما از فوتبال تخلف است

یکشنبه، ۹ تیر ۱۳۹۲، ساعت ۱۴:۴۳ — ایسنا

دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با انتقاد از صدا و سیما گفت: متاسفانه صدا و سیما با سوءاستفاده از فوتبال به برخی شرکت‌ها کمک می‌کند و فقط به فکر منافع خودش است.

عباس ترابیان درباره وضعیت اسپانسرینگ تیم ملی فوتبال پس از صعود به جام جهانی گفت: برخی برندها که در تلویزیون به عنوان حامی ورزش ایران مطرح می‌شوند و قبل از بازی‌های ملی فوتبال تبلیغشان پخش می‌شود حامی فوتبال نیستند چون هیچ قراردادی با فدراسیون فوتبال ندارند. این کار صدا و سیما تخلف است.

وی ادامه داد: متاسفانه صدا و سیما با پخش تبلیغ این شرکت‌ها قبل از بازی‌های فوتبال ملی به آنها کمک می‌کند که کار غیرقانونی انجام دهند. این برندها تا وقتی با فدراسیون قرارداد نبندند نمی‌توانند هرجا خواستند تبلیغ خود را به عنوان حامی فوتبال پخش کنند. ضمن این‌که اگر اینها حامی ورزش هستند چرا قبل از پخش بازی‌های تنیس تبلیغ خود را پخش نمی‌کنند و فقط بازی‌های فوتبال ملی را برای پخش تبلیغ خود انتخاب می‌کنند؟

ترابیان در ادامه با لحنی جدی‌تر گفت: از شرکت‌های متخلف اسم نمی‌برم چون معتقدم که آنها هنوز فرصت دارند که برای عقد قرارداد به فدراسیون بیایند ولی اگر این اتفاق رخ ندهد و وضعیت به همین منوال پیش برود اسم آنها را می‌گویم و این مساله به نفع آنها نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این شرکت‌ها برای قرارداد مذاکره‌ای داشته است یا خیر، گفت: یکی از همین حامی‌ها سه بار متوالی تا پای امضای قرارداد رسید ولی متاسفانه به دلایل مختلف کنار کشید. آنها فقط ما را به خود مشغول و وقت ما را تلف کردند. ما برای تهیه مفاد قرارداد با آن شرکت چند ساعت جلسه داشتیم و بند بند قرارداد را بررسی کردیم اما متاسفانه صدا و سیما به آنها کمک کرد. صدا و سیما فقط به منافع خودش فکر می‌کند و به هیچ وجه به کمک فوتبال نمی‌آید. صدا و سیما از این شرکت‌ها پول کلان می‌گیرد و به صورت غیرقانونی از آنها به عنوان حامی فوتبال یا ورزش نام می‌برد و در واقع با این کارش از فوتبال سوءاستفاده می‌کند.

دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال هم‌چنین درباره اسپانسر پیراهن تیم ملی در مدت باقی‌مانده تا جام جهانی گفت: در حال حاضر قراردادمان با یکی از اسپانسرهای پیراهن هست که باید تمدید شود ولی با این حال دو اسپانسر مطرح هم به ما پیشنهاد داده‌اند که مشغول بررسی هستیم تا تصمیم اساسی بگیریم.

وی درباره اسپانسرهای دیگر هم گفت: قرارداد مربوط به تهیه لباس داوران و تبلیغات روی آن را بسته‌ایم و به دنبال یک قرارداد جدید هستیم که اسپانسر اصلی یا همان حامی اول را انتخاب کنیم.

ترابیان هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسر لباس تیم ملی باید جزو پنج برند معرفی شده از سوی فیفا باشد، گفت: فیفا پنج برند را معرفی کرده اما تحت شرایطی ممکن است برند دیگری را هم تایید کند بنابراین لزومی ندارد که اسپانسر لباس تیم ملی حتما جزو آن پنج شرکت باشد.

وی درباره‌ی حق پخش بازی‌های تیم ملی هم اظهار کرد: از دو سال پیش با شرکت خارجی ام.بی.سیلوا قراردادی بسته‌ایم که برای پخش بازی‌های خارجی تیم ملی مبلغی را به فدراسیون می‌دهد. این قرارداد هنوز پابرجاست و ما برای پخش بازی‌های تیم ملی در خارج از کشور با صدا و سیما طرف نیستیم ولی صدا و سیما با آن شرکت تعامل دارد.

وی در پایان درباره زمان تصمیم‌گیری درباره اسپانسر اصلی تیم ملی گفت: پس از صعود به جام جهانی هنوز جلسه‌ای نداشته‌ایم و منتظریم که آقای کفاشیان از کره جنوبی بازگردد تا جلسه کمیته بازاریابی را تشکیل دهیم.

خبرهای تصویری

بعدی قبلی

تمام حقوق برای سایت فوتبال . آی آر محفوظ است . هر گونه نقل مطلب و خبر از سایت با ذکر منبع مجاز است | 1391