برای عضویت در سایت نیاز به ثبت نام ندارید! کافیست در یکی از سرویسهای گوگل، فیسبوک یا یاهو عضو باشید و از گزینه ورود استفاده کنید. این روش در بسیاری از سایتهای بزرگ استفاده می‌گردد و شما را از بیادسپاری یک نام کاربری و رمز عبور دیگر بی‌نیاز می‌کند. این کار از طریق پروتکول امن OAUTH2 صورت می‌پذیرد. برای اطلاعات بیشتر، صفحه مربوطه در ویکی‌پدیا را بخوانید.

صالحی‌امیری: روابط عمومی نیمی از هویت یک سازمان است

پنجشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۲، ساعت ۲۳:۱۳ — ایسنا

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق، شفاف و اعتماد سازی در دو حوزه ورزش و جوانان گفت: به واسطه روابط عمومی می توان تصویر دقیقی از برنامه های این وزارتخانه را در اذهان مردم و جامعه ورزش ترسیم کرد.

سیدرضا صالحی امیری

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سیدرضا صالحی‌امیری در مراسم تودیع اژدر شهابی و معارفه مازیار ناظمی به عنوان رییس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی که عصر دیروز برگزار شد با تصریح بر نقش رسانه‌ها در ترسیم چشم انداز و تصویر ذهنی مثبت یا منفی در جامعه اظهار داشت: روابط عمومی می تواند نیمی از هویت یک سازمان را تشکیل دهد.

وی با اشاره بر تخصص گرایی در حوزه رسانه ،شناخت دقیق از محیط پیرامون ،رویدادهای درحال وقوع ،فضاسازی برای القاء ، ایجاد افکار عمومی ، اجرای برنامه های استراتژیک ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت: تازمانی که اطلاعات دقیق از محیط نداشته باشیم امکان تشخیص مسائل را نیز نخواهیم داشت .

سرپرست وزارت ورزش و حوانان اشراف کامل بر موضوعات و رویدادهای مختلف در جامعه و جهان را از ویژگی اصلی کارشناس روابط عمومی به عنوان یک فرد رسانه ای دانست و افزود : این موضوع کمک می‌کند تا تحلیل دقیق تری نسبت به موضوعات و پیرامون خود در فضای حرفه ای و تخصصی داشته باشیم .

وی توضیح داد: به عنوان مثال اگر تیمی برای انجام یک مسابقه به رویدادی بین المللی اعزام می شود باید فضای داخلی برای این مسابقات توسط رسانه های مکتوب و تصویری کشور مهیا شود تا علاوه بر ایجاد انگیزه برای ورزشکار ، شرایط رویداد نیز برای مخاطبان مشخص شود .

--رسانه اخلاق مدار و لزوم فضای نقد

دکترصالحی امیری با تصریح بر اخلاق مداری در رسانه ، ایجاد فضای مناسب برای نقد را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه هر کاشناس اهل فنی تفاوت بین نقد و تحریب را می داند ، افزود :باید تلاش کنیم تا در تمامی بخشهای مختلف ورزش کشور از جمله رسانه های ورزشی، اخلاق حرفه ای حاکم شود .

-- ورزش همگانی، برنامه استراتژیک ورزش

وی با طرح این سوال که ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان باید چه فضای رسانه ای را در داخل سازمان ، محیط ملی و فراملی ایجاد کنیم، توضیح داد : ورزش همگانی به عنوان برنامه استراتژیک این وزارتخانه مطرح شده و اینکه چرا این موضوع تا این حد مغفول مانده به این دلیل است که سایر حوزه‌ها به قدری فربه شده اند که فضایی برای طرح این بخش از ورزش باقی نمانده و دوم اینکه با توجه به جذابیت ورزش قهرمانی و حرفه ای ، جاذبه ای برای سرمایه گذاری برروی ورزش همگانی باقی نمانده تا رسانه‌ها بدان بپردازند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان ادامه داد : بر اساس تعریف ارائه شده ،باید برنامه استراتژیک ورزش به عنوان نماد در رسانه های کشور با کمک روابط عمومی مطرح شود واین مهم باید به طور جدی پیگیری شود .

--تاکید بر افکار سنجی

وی افزود :حرکت ورزش و اجرایی شدن برنامه های استراتژیک ورزش باید به واسطه روابط عمومی افکار سازی شود و این مهم جز با شفاف سازی ، اعتماد سازی و بازسازی افکار عمومی امکان پذیر نخواهد بود .

صالحی امیری ، طرح سوال و افکار سازی را در حوزه اطلاع رسانی بسیار مهم دانست وافزود : به عنوان مثال برای مردم دنیا ،نگرانی های بسیاری را در خصوص ایران هسته ای مطرح کردند ، سپس با یک موج خبری دنیا را متوجه ایران می کنند و بعد به اجماع سازی و اجبار سازی در این خصوص می رسند .

-- گردش نیروهای متخصص

وی دراین نشست همچنین به تغییرات صورت گرفته درحوزه مدیریت وزارت ورزش وجوانان اشاره کرد و اظهارداشت : ما در این وزارتخانه چیزی به عنوان ریزش نداریم، بلکه هدف ما گردش نیرو و بهره گیری از نیروهای متخصص است که این خود به حیات و تکامل این وزارتخانه کمک می‌کند .

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با تصریح براینکه عدم گردش یعنی ایستایی و ایستایی یعنی میرایی، افزود : براین باورهستم تمامی که تغییر و تحولات در حوزه انتصابها و جابجایی نیروها باید به دور از غرض ورزی های شخصی ، کاملا کارشناسی ، اخلاقی و با حفظ شئونات افراد صورت بگیرد .

وی در ادامه به انتخاب نصرالله سجادی ؛ کیومرث هاشمی ، خسروی وفا و... اشاره کرد و با بیان اینکه ما درانتخاب مدیران از منطق بهره گرفته ایم ، ثبات سازمانی و امنیت شغلی در وزارت ورزش و جوانان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت : همه باید این فضا را تجربه کنند .

صالحی در پایان تاکید کرد : حلقه اول حوزه وزارتی با روابط عمومی است و شما نزدیک ترین نقطه اتصال هستید و این موضوع برای شما مسوولیت بزرگتری ایجاد می‌کند .

درادامه این نشست اژدر شهابی، رییس سابق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی نیز از حمایتهای وزیر ورزش و جوانان تقدیر و برای مازیار ناظمی آرزوی موفقیت کرد و گفت : با بهره گیری از نیروهای متخصص در روابط عمومی می توان اهداف وزارت ورزش و جوانان را اجرایی کرد.

همچتین مازیار ناظمی مدیر کل مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست توجه سرپرست وزارت ورزش و جوانان به روابط عمومی را امیدوار کننده دانست و افزود : بی تردید این حمایتها، چشم اندازی روشنی را پیش روی این مرکز قرار خواهد داد.

خبرهای تصویری

بعدی قبلی

تمام حقوق برای سایت فوتبال . آی آر محفوظ است . هر گونه نقل مطلب و خبر از سایت با ذکر منبع مجاز است | 1391