برای عضویت در سایت نیاز به ثبت نام ندارید! کافیست در یکی از سرویسهای گوگل، فیسبوک یا یاهو عضو باشید و از گزینه ورود استفاده کنید. این روش در بسیاری از سایتهای بزرگ استفاده می‌گردد و شما را از بیادسپاری یک نام کاربری و رمز عبور دیگر بی‌نیاز می‌کند. این کار از طریق پروتکول امن OAUTH2 صورت می‌پذیرد. برای اطلاعات بیشتر، صفحه مربوطه در ویکی‌پدیا را بخوانید.

نگاهی به حاشیه های تبلیغاتی فینال تمام آلمانی ومبلی

جمعه، ۳ خرداد ۱۳۹۲، ساعت ۱۹:۵۲ — گل

شنبه شب ورزشگاه ومبلی میزبان آخرین ضربان قلب پر هیجان فوتبال اروپا در فصل ۲۰۱۲.۱۳ خواهد بود و هواداران نیز باید خود را برای یک پایان دیگر آماده کنند.

حسن ختامی که البته برای اسپانسر های اصلی دو تیم نه تنها به معنی پایان فصل نیست بلکه مجالی است برای رونمایی از محصولاتی که در آستانه تابستان و تعطیلات میان فصل چشم خریدارانی را هدف گرفته اند که سه ماه وقت دارند تا برای فصل آینده خود به فکر کفش و لباس باشند. فوتبالیست هایی که بسیاری از آن‌ها به امید این که روزی آن‌ها هم پای در چمن بازی فینال بگذراند این راه را با تقلید از پوشش اسطوره های خود آغاز می کنند. آغازی در روز پایانی این فصل...


به طور کلی فینال‌ها همیشه برای اسپانسر‌ها به معنی فصل برداشت محصولی است که یک سال تمام در کنار زمین‌ها و روی تابلو‌ها آنان را کاشته اند تا در روزی که تمام دنیا تمام زمین را با چشم درو می کنند آنان نیز سهمی از این محصول ببرند. در فینال های اروپایی اما بر خلاف کشور خودمان تابلو های تبلیغاتی و شر کت هایی که امتیاز آن‌ها را خریده اند از ابتکار عمل بالایی بر خوردار نیستند و به عنوان فورد، اچ تی سی، گازپروم، سونی و... مثال حق ندارند پدیده!!! هایی چون فرشی بزرگ را منقش به نام خود با رنگ آمیزی کاملا غیر مناسب برای جشن در دو طرف سکو پهن نمایند. در این میان اما قصه برای اسپانسر های لباس دو تیم حاضر در فینال کاملا متفاوت است، کمپانی هایی که گویی بلیط آن‌ها در میان گزینه های فراوانی برنده شده و حالا حق دارند برای هر چه بهتر دیده شدن ابتکار عمل بیشتری به خرج دهند.


امسال در فینال اروپا شرکت های تله کام و اوونیک نام های خود را روی پیراهن های تولید شده توسط دو کمپانی پوما و آدیداس می بینند. چهار کمپانی که همگی آلمانی بوده و یکی تولید کننده سیستم های مخابراتی است و دیگری هم محصولات پتروشیمی و صنعتی و این یعنی یک چهار تای دیگر برای کشوری که قهرمان و نایب قهرمانش چند هفته پیش قهرمان و نایب قهرمان قهرمان جهان و اروپا را ظرف ۴۸ ساعت دو بار چهار تایی کردند.. نام هایی که بعد دیگری از روز کاملا آلمانی لندن را هم به یاد مردمانی می اندازد که بعد از جنگ جهانی دوم هیچ گاه این همه آلمانی را یکجا در پشت دروازه‌ها ندیده بودند.


در دیگر سو اما داستان برای آدیداس و پوما خیلی جذاب تر است. در یک سو ادیداس با بایرن مونیخ در ومبلی حاضر می شود، آن‌ها که نامش با آلمان و بایرن عجین شده، تیم های تحت پوششان در ده سال گذشته ده فینال را تجربه نمودند و در سال های ۲۰۱۱.۱۲ و ۲۰۰۴.۲۰۰۵ هر دو نماینده را تحت پوشش خود داشتند. "لیورپول در دو فینالی که حاضر بود با پیراهن ریباک به میدان رفت که خود زیر مجموعه آدیداس است."

آدیداس که کما فی السابق از توپ جمع کن تا داور و توپ را ساپورت می‌کند امسال در بازی فینال پیراهن جدیدی را برای مونیخی‌ها تدارک دیده. پیراهن فصل آینده قرمز‌ها که البته نوشته هایی در مورد بازی فینال روی آن به چشم می خورد. سه خط‌ها شنبه شب به طور رسمی مدل جدید کفش های پردیتور را نیز رونمایی میکنند و محصول جدید خود به نام نیتروشارژ را هم به پای خاوی مارتینز و نویر، سوبوتیچ، بندر، شیبر و کل می کنند تا این گونه ۱۵ بازیکنی که هر دو تیم دارند امکان حضور با تمام قوا در لندن را برایشان فراهم کنند.


در سوی دیگر میدان اما دورتموند و پومایی هستند که به نوعی مهمان ویژه بازی می باشند. زرد‌ها که بعد از حدود یک و نیم دهه دوباره در فینال حضور دارند و با این اتفاق پای پوما را هم بعد از ۹ سال به این بازی باز نموده اند. به دیگر گفته آخرین فینال پلنگ در لیگ قهرمانان باز می گردد به ۹ سال پیش و زمانی که سوار بر سینه موناکویی‌ها فینالست شدند تا اینگونه حسابی در لیگ قهرمانان از رقیب هم وطن خود عقب باشند.

در میان لیست ۱۸ نفره دو تیم پلنگ‌ها تنها سه نماینده به نام های روس و وایلدنفلر از دورتموند و دانته از بایرن را دارند. سه نفری که به مدل های مخصوص فینال لیگ قهرمانان مجهز شده اند تا این گونه پاسخ کمیت را با کیفیت بدهند. پوما برای این بازی خاص برای روس و وایدنفلر دورتموندی مدل مخصوص دورتموند پاور کت خود را فراهم دیده و برای دانته هم پاپوش قرمز رنگی از مدل کینگ دوخته که هم با پیراهن بایرن ست باشد و هم به قلب دشمن نفوذ کند.


دورتموند در این بازی از طرح جدید پیراهن های فصل بعد خود نیز رونمایی می کند، مدلی که مانند پیراهنی که بر تن باواریایی هاست نوشته هایی در باره فینال را با خود داشته و صد البته لوگوی آن نیز با طراحی جدیدی دارد.

غایب بزرگ این بازار پر هیاهوی تبلیغاتی بی شک نایک است. کمپانی که امید زیادی داشت تا با بارسا بعد از یک سال غیبت باز هم فینالست شود اما بایرنی‌ها به بی رحمانه ترین شکل ممکن تیم تحت حمایت آنان را از بازی‌ها حذف کردند تا یانکی‌ها دومین سال بی فینالیست خود را از سر بگذرانند. به این ترتیب نایکی که با ۱۶ بازیکن در میان ۳۶ مرد حاضر در دو تیم رکورد دار شنبه شب است هیچ اقدامی برای فینال نکرده و رونمایی از مدل های جدید خود را به چند روز بعد موکول کند. البته پیراهن یکی از تیم حاضر در این بازی در پایان رقابت یک تفتوت اساسی با گذشته خود خواهد داشت، تیمی که پیروز میدان باشد می تواند یک ستاره طلایی به لوگوی خود اضافه کند تا اینگونه قهرمانی امشب را بر تاریخ بدوزد.

خبرهای تصویری

بعدی قبلی

تمام حقوق برای سایت فوتبال . آی آر محفوظ است . هر گونه نقل مطلب و خبر از سایت با ذکر منبع مجاز است | 1391