برای عضویت در سایت نیاز به ثبت نام ندارید! کافیست در یکی از سرویسهای گوگل، فیسبوک یا یاهو عضو باشید و از گزینه ورود استفاده کنید. این روش در بسیاری از سایتهای بزرگ استفاده می‌گردد و شما را از بیادسپاری یک نام کاربری و رمز عبور دیگر بی‌نیاز می‌کند. این کار از طریق پروتکول امن OAUTH2 صورت می‌پذیرد. برای اطلاعات بیشتر، صفحه مربوطه در ویکی‌پدیا را بخوانید.

جام جهانی فوتبال بازار آگهی‌ها را داغ کرد

چهارشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۰:۱۶ — مهر

برگزاری جام جهانی فوتبال برزیل موجب شده تا در سراسر جهان بیش از ۱.۵ میلیارد دلار هزینه آگهی و تبلیغات شود. 

به نقل از هالیوودر ریپورتر، رقابت های فوتبال برزیل به رشد ۵۰۰ میلیون دلاری تبلیغات در آمریکای لاتین و رشد ۳۰۰ میلیون دلاری آن در آمریکا و اروپای غربی منجر شده است.

بازار تبلیغات جهانی امسال بزرگترین برنده جام جهانی فوتبال بود و با رشدی باور نکردنی در طول این تورنمنت بزرگ جهانی روبه رو شد.

با توجه به این که جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی جهان است، گفته می شود این رقم امسال تا پایان بازی‌ها رشدی ۵ تا ۶ درصدی را تجربه می‌کند.

طبق برآوردها جام جهانی امسال در جهان، تبلیغاتی ۱.۵ میلیارد دلاری را موجب شده که بیشترین آن در شبکه های تلویزیونی و تبلیغات آنلاین صرف شده است.

با توجه به این که برزیل میزبان امسال جام بوده، جهان توجه بیشتری را به آمریکای لاتین معطوف ساخته و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از تبلیغات در این حوزه جغرافیایی صرف شده است. اما در آمریکای شمالی که فوتبال در رده های پایین‌تر ورزش‌های محبوب جای دارد، حدود ۳۰۰ میلیون دلار صرف تبلیغات فوتبالی خواهد شد. این رقم تقریبا معادل رقمی است که در اروپای غربی هزینه می شود.

میزان هزینه برای تبلیغات در حوزه پاسیفیک کمتر است و حدود ۲۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. یکی از دلایل این امر فاصله زمانی زیاد بین برزیل و شبکه های محلی در این منطقه از جهان است.

۱۵۰ میلیون دلار نیز در اروپای شرقی و مرکزی، خاورمیانه و شمال آفریقا و بقیه جهان صرف تبلیغات می‌شود.

تحقیقاتی که از سوی ماگنا گلوبال انجام و همین هفته منتشر شده نشان می دهد رشد کلی پیش بینی شده معادل ۶.۴ درصد است که در مجموع رقم تبلیغات را به ۵۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ می رساند. جام جهانی و المپیک زمستانی امسال مهمترین عامل رشد تبلیغات تلویزیونی در سراسر جهان بوده‌اند و تبلیغات را در سال ۲۰۱۴ با رشدی ۷.۲ درصدی روبه رو ساخته اند که خیلی بیشتر از رشد ۲.۷ درصدی سال ۲۰۱۳ است. بیشترین رشد شامل کشور میزبان است که موجب افزایش ۱۵.۸ درصدی تبلیغات تلویزیونی در برزیل شده است و در نهایت در رشد اقتصادی این کشور نیز موثر می افتد و میزان تولید ناخالص داخلی را ۱.۸ درصد افزایش می دهد.

در آمریکای شمالی نیز جام تاثیری زیاد در بخش تلویزیونی اسپانیایی زبان‌ها داشته و البته یکی از بازارهای این بخش است که از جام متاثر شده است. اما تاثیر بیشتر بر تبلیغات آمریکا در المپیک زمستانی مشاهده شد. در مجموع رشد تبلیغات در این بخش از جهان معادل ۶ درصد بود و به ۱۶۸ میلیون دلار رسید.

هر چند تبلیغات معمول تلویزیونی بیشتر تبلیغات را به خود معطوف می‌کند اما تبلیغات آنلاین نیز بی نصیب نمانده اند و رشدی ۱۶.۲ درصدی را امسال تجربه خواهند کرد.

خبرهای تصویری

بعدی قبلی

تمام حقوق برای سایت فوتبال . آی آر محفوظ است . هر گونه نقل مطلب و خبر از سایت با ذکر منبع مجاز است | 1391